Hammasrihma vahetus

Autode mootorites on mitmesuguseid erinevaid võlle, millel on erinevad rollid täita, et mootor ja selle töös hoidmiseks vajalikud ringiveetavad seadmed püsiks töös ja töötaks oma kindlas rütmis. Selleks, et mootori töö oleks ühtlane ja erinevad võllid hoiaks üksteise suhtes võrdset tempot, on leiutatud miski, mis veab neid erinevaid võlle üheaegselt ringi. Olenevalt tootjast või vastava mootori tüübist, on selleks tänapäeva mootoritel mootorikett või hammasrihm (mootoririhm). Hammasrihma omakorda aitavad suunata ja pingutada juhtrullikud ning pingutusrullikud. Teatud autodel jookseb hammasrihm ka üle veepumba ning veab seda ringi.

Nagu on ütlus - kõik, mis liigub, see kulub – kuluvad ka hammasrihmad ja mootoriketid. Seekordses artiklis ongi teemaks hammasrihma vahetus.

Esmalt oleks kasulik teada, et kas Teie auto mootor töötab hammasrihma või mootoriketi abil. Vastavalt sellele tuleb tavaliselt hammasrihma vahetus võtta ette märksa lühema hooldusvälba möödudes kui mootoriketi vahetus. Kuna erinevad autotootjad on määranud enda toodetud autodele vastavad hooldusvälbad erinevatele detailidele, sealhulgas ka hammasrihmale siis võivad hooldusvälpade pikkused margiti erineda. Hea oleks teada infot, et kui pikk hooldusvälp on Teie autole tootja poolt määratud, see aitaks planeerida õigeaegselt esinduses või mõnes muus teeninduses enda autole hammasrihma vahetus.

Kui olete just hiljuti endale auto soetanud ja Teil ei ole infot, millal viimati hammasrihma vahetus teostati siis ei ole paraku ka kasu hooldusvälba teadmisest. Kõige kindlama tunde annab sel juhul siiski see teadmine, et olete ise hiljuti lasknud hammasrihma komplekti vahetada, olete lasknud paigaldada kvaliteetsed varuosad usaldusväärses teeninduses ning omate dokumenti tehtud töö kohta.

Aga miks on hammasrihma vahetus niivõrd oluline? Sellepärast, et kui hammasrihm peaks kuluma lõpuni ja purunema või purunema seetõttu, et mõni hammasrihma rulliku laager on niivõrd kulunud, et kiilub kinni siis on kindel, et auto mootor lõpetab töö ning omal jõul see auto enam sihtpunkti ei sõida. Lisaks rikutud päevale ei pruugi aga edasine töö olla vaid hammasrihma vahetus koos selle juurde kuuluvaga vaid hoopiski mahukam ja kulukam mootori remont. Seega, pigem õigeaegselt või natukene varemgi lasta teha oma autol hammasrihma vahetus kui hiljem kahetseda, et seda tööd sai edasi lükatud ja ignoreeritud.

Mis tootja komplekti valida kui on ees ootamas hammasrihma vahetus? Hammasrihma komplekte ja erinevaid komplektidesse kuuluvaid detaile toodavad ja pakendavad paljud erinevad tootjad, kes pakuvad erinevat kvaliteeti ja hinnaklasse. Neist tuntuimad võiks jaotada järgmiselt:

Premium/OE hinnaklass:
Bosch, SKF, INA, HEPU, Contitech, Febi, Ruville

Keskmine hinnaklass:
Gates, Dayco

Odavam hinnaklassis:
EGT, Hans Pries

Siinkohal tuleks kindlasti lisada fakt, et on toojaid, kes on tegelikkuses nö pakendajad ja pakendavad teiste tootjate tooteid. Tuues näiteks sellised firmad nagu Ruville või Febi, kelle pakendi seest võib hoopistükis leida INA või SKF-i tooteid – see on loomulikult ainult positiivne, sest tegu on kahe väga suure originaaltootjaga. Kuna kõnealused tootjad pakuvad nii üksikuid vajaminevaid detaile kui ka komplekte siis üldjuhul soovitus oleks siiski paigaldada hammasrihma komplekti vahetuse käigus ühe tootja detailid ning teha seda litsentseeritud teeninduses, et oleks täidetud ka kõik garantiitingimused.

Loodetavasti oli antud artikkel kasuks ning kui tulemas on hammasrihma vahetus siis leiad kõik vajaliku meie e-poest https://www.eoltas.ee/ .

Pakume võimalust leida enda autole mugavalt ja kiirelt sobivad detailid auto margi ja mudeli järgi, registreerimisnumbri järgi otsingust või kasutades olemasolevat tootekoodi. Klikka siia lingile, et otsida juba kohe.
 
 
Head ostlemist soovides,
Teie Eoltas