Parima hinna garantii – kui meie e-poes on hind liiga kallis siis klikka toote lehel ’’Paku hinda’’ ning me teeme Teile parema pakkumise!
Piduriketaste vahetus

Töökorras ja õigeaegselt hooldatud pidurid on üheks oluliseks teguriks enda ja teiste liiklejate liiklusohutuse tagamisel. Lisaks piduriklotsidele ja muudele piduriosadele on üheks levinuimaks pidurite hooldusega kaasnevaks tööks piduriketaste vahetus. Antud artiklis teeme juttu piduriketastest, kuid tegelikkuses hõlmab see artikkel ühtlasi ka piduritrumleid (enamasti vanematel autodel, millel üldjuhul näiteks tagumiste piduriketaste asemel olid kasutusel piduritrumlid – seega piduritrumlid kuuluvad varuosade ja antud teema puhul samasse alagruppi). Pidurite hooldus ja sealhulgas ka piduriketaste vahetus on töö, mida ei tasuks edasi lükata, sest halvimal juhul võib õigeaegselt hooldamata piduritega sõit lõppeda ka surmaga.
Seda, kas tuleb lähiajal ette võtta piduriketaste vahetus, on võimalik selgitada piduriketaste välimust visuaalselt hinnates või siis sõidu ajal pidurdusomadusi testides. Kui ei ole endal pädevust selleks siis tuleb loomulikult lasta seisukorda hinnata asjatundjal. Visuaalsel vaatusel annab aimu kulunud kettast õhukeseks kulunud ketta paksus, rooste, sissekulunud sooned või mõrad tööpinnal. Sõidu ajal aga pulseerimine, mida on tunda läbi auto kere, läbi pedaali või siis esimeste piduriketaste puhul ka läbi rooli. Need on selged märgid, et tuleb autol teostada piduriketaste vahetus. Loomulikult oleks visuaalsel vaatusel siis mõistlik juba ühe korraga hinnata ka piduriklotside seisukorda kui nende kulumisest selleks hetkeks veel pidurikulumisandur märku pole andnud ja vajadusel need vahetada. Siinkohal võite leida kasulikku lugemist ka artiklist ’’Piduriklotside vahetus’’
Piduriketaste vahetus iseenesest ei ole tööriistade ja vastava koha olemasolul tohutult suur ja aeganõudev töö – nende jaoks, kellel on autode ja tehnika alal pädevust või kellel on varasema kogemusega inimene kõrval, piisab üldjuhul ühe piduriketta vahetuseks kahekümnest kuni kolmekümnest minutist. Loomulikult on alati soovitatav vahetada ikkagi vähemalt kaks piduriketast ehk mõlemad pidurikettad ühel sillal kui just pole plaanis vahetada autol kõiki nelja piduriketast ehk esisillas ja tagasillas.
Iseseisvalt sellise töö ettevõtmiseks on eeldus, et on olemas koht, kus seda mugavalt teha, vastavad tööriistad ning eelnevalt ostetud ja vastavalt sõidukile sobivad pidurikettad. Ennem piduriketaste vahetust on võimalik loomulikult veenduda auto alla vaadates, milliseid tööriistu täpselt tarvis läheb ja kas need on parajasti käepärast, see välistaks ebameeldiva olukorra, kus poole töö käigus selgub, et piduriketaste vahetus tuleb pooleli jätta.
Kindlasti võib erinevate automarkide puhul olla teatud erinevusi ja vaatamata sellele, et tööpõhimõte on enamjaolt sama, võivad erinevate sõidukite pidurid nõuda erinevaid tööriistu. Tänapäeval õnneks on võimalik leida ka internetist palju õpetlike videosid piduriketaste vahetusest, isegi konkreetsete auto markide ja mudelite kohta. Piisab vastava otsingu sisestamisest youtube otsingusse, näiteks.
Kes aga eelistab minna mugavamat teed, saab lasta teostada piduriketaste vahetuse esinduses või mõnes muus autoteeninduses. Loomulikult tähendab see natukene suuremat rahalist kulu, sest lisaks piduriketaste hinnale tuleb maksta ka teenuse eest, kuid samas tähendab see seda, et saab hoida kokku oma aega, töö teostatakse asjatundja poolt ning üldjuhul kiirelt ja korralikult. Seda teed minnes on ühtlasi täidetud ka kõiksugu garantiitingimused. Teenindusse minnes on Teil võimalik lasta enda autole sobivad pidurikettad tellida teeninduse meistril või siis viia auto teenindusse juba varem ise soetatud piduruketastega. Seega, olenemata sellest, kas otsustate teostada piduriketaste vahetuse iseseisvalt või teeninduses, saate leida enda autole sobivad pidurikettad https://www.eoltas.ee/ e-poest kasutades selleks autovaruosade otsingut või auto registreerimisnumbri järgi otsingust.
Kui olete tuvastanud vastava auto tema margi ja mudeli või registreerimisnumbri järgi siis leiate pidurikettad ja trumlid sellisest alagrupist nagu pidurisüsteem – pidurikettad – pidurikettad või piduritrumlid .
Piduriketaste puhul pakume mitmeid erinevaid tuntud ja vähemtuntud brände erinevates hinnaklassides.
Kuna kindlasti on palju inimesi, kes on otsimas endale piduriketaste vahetuseks sobivaid pidurikettaid, kuid pole väga hästi kursis erinevate tootjatega siis ehk aitab järgnev jaotus natukene teha oma valikut ostmisel:
Premium klass:
ATE, Bosch, Brembo, TRW, Vaico, Valeo, Zimmermann
Keskklass:
A.B.S. , AIC, Febi, Fremax, FTE, BluePrint, Delphi, Hella, Magneti Marelli, Mintex, Metzger
Odavam klass:
EGT, Topran
Olenevalt hinnaklassist, sobivad õigesti valitud pidurikettad Teie autole külge, kuid siiski erinevad oma hinna, kulumiskiiruse, koostise ja tõenäoliselt mingil määral ka pidurdamise omaduste poolest. Lisaks pakuvad mitmed tootjad (näiteks A.B.S., ATE, Brembo, Fremax, Zimmermann) veel lisaks tavaketastele ka sportlikuma seeria pidurikettaid, millel on lisajahutuseks sisse puuritud augud või mis on kaetud värvi või süsinikuga. Nii palju kui on erinevaid piduriketaste tootjaid, on tõenäoliselt ka erinevaid arvamusi, kogemusi ja eelistusi. Loodame, et antud artikkel on abiks sobiva valiku tegemisel kui on ees ootamas piduriketaste vahetus.
Head ostlemist soovides,
Teie Eoltas
Seotud artiklid: Pidurikettad ja trumlid -15%